tisdag 16 februari 2010

Smekmånad

Ja jag fick längta länge efter att bli mamma. Ja jag vet att alla inte är som jag är, delar mina erfarenheter. Men om man är två tjejer är det inte heller självklart som jag ser det. Det är det aldrig, heller inte då det är man och kvinna. Läser Tidningen Föräldrar och barn, en artikel om vem som gör vad i hemmet. Ett par på under 30 är på bild. Den ena tjejen är föräldraledig med sonen som är sju månader, den andra jobbar. Hon som är hemma är avis på allt som partnern kan göra "Jag vill inte låta sur men jag blir avundsjuk på allt du kan göra, som att sitta på tunnelbanan ensam med i-Poden." Ja jag sa ju att jag vet att alla inte är som mig. Jag är som farsan Baloo men är morsa. Prinsen är med mig. Men kom igen. Sju månader. När var smekmånaden över? Och kan inte den andra mamman ta barnet om det är så himla viktigt att åka tuben själv?!

Inga kommentarer: