torsdag 14 juli 2011

Mikro

Här om dagen hade vi kompisar hemma. Nya kompisar som är föräldrar till Prinsens kompis. Vi känner alltså inte varandra så bra. Men de är trevliga. När mamman i familjen skulle värma en barnmatsburk till sin lilla så såg jag, som satt i soffan och ammade, att hon började städa ur vår mikrovågsugn innan. Ja kanske att
det hade skett en smärre explotion där inne tidigare. Men ändå. Den var helt ok med mina mått mätt.

Vad tänker man om man börjar städa ur nån annans mikro?

1.Vilken äcklig! Här vägrar jag att ställa in min barnmatsburk! Jag måste städa.

2. Stackars Anna-Bell. Hon hinner verkligen inte med allt just nu. Jag städar ut mikron.

3. Annat. Vad?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Och jag som tycker det är konstigt/irriterande att min syster och min mamma kommenterar min städning.
Lisa

paprika sa...

Jag gissar att hon tyckte att den var äcklig. Men det blir knappast mindre knäppt för det. Undrar hur hon gör när hon är ute på stan. Eller på IKEA.

Anonym sa...

Du skriver helt underbart:) Skit i vad hon tänkte och njut av att jag gläds över att det är flera med likadana ugnar. Min ser likadan ut och att jag skäms ibland och struntar i det ibland. Tack för att du delar med dig på ett roligt sätt:)