fredag 22 juli 2011

Vilda bebin

Hon är vild, min bebis. Drar mig i håret, klättrar på mina magvalkar, biter mig i hakan. Hon ålar sig fram över golven och kan ta sig från rum till rum. Hon ställer sig på tåspetsarna och drar sig upp i upprätt läge om hon hittar något att hålla i. Och ramlar och slår sig om jag inte hinner parera. Gittan är vild på så sätt att hon kastar sig hit och dit, att hon inte vill vara stilla. Och det är roligt med en aktiv bebis, men kräver att man har koll på läget.

Fallet från liggvagnen gjorde mig livrädd och vagnen är inte använd sedan dess. Gittan gillar inte liggvagn. För där kan hon inte se. I den ligger hon bara och snurrar in sig i selen, ligger och biter i sidan av vagnen och tittar ut. Aldrig sover som jag vill mellan varven. Sittdelen till vår (Prinsens gamla) vagn är alldeles för stor för vår nätta tjej. Den funkar inte. Det har blivit ett problem. Att inte ha en vagn att sova i. Att bara sova i famnen, på soffan (där man kan ramla ner) eller i bilen. (I sin säng sover inte Gittan, bara leker.) Man måste kunna sova ute, tycker jag. Så nu har Gittan provat vagnar. Och imorgon ska vi kolla på en i området. Blocket är bra. Hoppas att Gittan gillar sin eventuellt nya kärra.

Inga kommentarer: