måndag 11 juli 2011

Resumè

Detta har hänt den senaste tiden:

- Jag har fått en fästing. (Hoppas att jag inte blir sjuk!)

- Prinsen har blivit hotad med stryk av en granne. Han plockade några bär som hängde över hennes staket. Det är krig skulle man kunna säga. (Sambon var inte len i munnen när han sa till henne.)

- Gittan har ramlat ur vagnen, rakt ner i marken. (Allt gick bra tack Gode Gud. Men fy vad rädd jag blev! Ja, jag har en vild bebis. Tack fina bloggvän som jag var hos när det hände!)


- Prinsen har hamnat i en fas som är lite svårhanterlig. Han lyssnar inte så bra på mig, tävlar med allt och alla och säger tokiga saker för att testa mig. Tror att det är en kombo mellan att vara hemma med mig (lillesyster som snor mycket uppmärksamhet) och att han inte träffar sina kompisar som vanligt. Men jag ligger i. Tar mig till stranden, museum och kompisar. Och känner mig otillräcklig ändå. Ja jag har ångrat mig. Det ÄR svårt att tillgodose bådas behov samtidigt. Att jag inte fattade det innan. Men om ett par veckor har sambon semester och det lär bli betydligt smidigare. Tills vidare ska jag försöka att fokusera på bra beteende och ignorera det mindre bra. Wish me luck.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Du är en kanonmamma Anna-Bell!

Anonym sa...

Kämpa på, det är så det är. Man räcker aldrig till.

Vatten är bra tycker jag. Har ni någon liten utepool? Vår pyttelilla utepool är välanvänd, såväl till bad som till disk och tvätt av allt möjligt.

Puss
Gräddnosan