måndag 25 februari 2008

Huddinge

Var där i dag, på fertilietsenheten i Huddinge. Förvånades även idag över att barnlösa sitter i samma rum som gravida som ska till mödravården. Hur tänkte de när de valde att ha det så? Inte alls förmodligen.

Så fick jag komma in till en barnmorska. "Du gjorde ett FET här ja..." Hon tittar på mig. "Ja. Det blev en pojke..." Min röst börjar stocka sig. Plötsligt gråter jag. "Oj vad det blev känslosamt. Jag kände det redan när jag kom in i de här lokalerna." Hon hämtade en servett och tittade på mig, sa "Ja det är klart att du kopplar ihop det här stället med vissa saker.Men det är ju härligt att du är så lycklig!Det ska man vara då man pratar om sina barn.""Ja! Tänk att det verkligen funkade!" får jag fram. "Det är häftigt"säger hon. "Så himla häftigt. Magiskt!"

Jag hade några äggblåsor och det såg bra ut. Det är bara det att om jag får ägglossning på onsdag eller torsdag så måste vi skjuta upp det hela till nästa månad eftersom kliniken inte har resurser att ha öppet på helgen. Det mest troliga är att ÄL sker på torsdag eller fredag. Hoppas på det sistnämnda men tror på det första. Imorgon ska jag börja köra med stickor. Det känns lite spännande faktiskt.

2 kommentarer:

Maria sa...

Så kul att vi är där båda nästan samtidigt! Vi har äggplock på onsdag och det är jättepirrigt;)

Har suttit flera gånger i väntrum tillsammans med höggravida par och det gör lika ont varje gång. Nej, de har verkligen inte tänkt till i det fallet.

Hoppas du har haft det bra på skrivarkursen och att det kändes bra för dig att komma ur IVFgarderoben. KRAM

Anna sa...

Vännen, vad jag hoppas att detta går vägen. Vi brukar ju synka, så...


Kram och tack för dina fina ord i min blogg. Just nu är allt så förvirrat att jag inte ens kan skriva om det. Men jag ska försöka, så småningom.