måndag 25 februari 2008

Lite ute ur garderoben

Idag var det skrivarkurs som sagt. Det sista som hände var att det delades ut nya texter. En av dem var min text. Första ordet i texten är "barnlöshet." Såg att vissa började läsa direkt. Känns lite jobbigt faktiskt, men det finns ingen annan väg att gå. Jag har något inom mig som driver mig att skriva. Därför har jag denna blogg, därför sökte jag mig till en skrivarkurs. Det är ju kampen om att få Prinsen som ligger mig nära, som jag vill skriva om. Jag är bara rädd att jag kommer att börja gråta då det ska talas om min text nästa måndag. Det vill jag verkligen inte. Jag kommer att få höra omdömen från alla och det är riktigt pirrigt. Känns lite jobbigt att andra nu vet om saker som min mamma inte ens har en aning om. En dag ska hon få veta att prinsen är ett längtansbarn. Får bli vid ett bra tillfälle nångång.

7 kommentarer:

Anna sa...

Kan inte jag få läsa din text?

Anna-Bell sa...

Det kan du få min vän. Ska maila över den.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Du kanske ska ge din text till din mamma?

Jag tycker att du är modig!

Kram

Anonym sa...

Hej hej
Länge sen jag hörde av mig nu!
Önskar dig all lycka till med syskon till prinsen och BRA att du skriver av dig vännen. Det behöver vi göra så vi får ur oss det vi har inne i oss!
STOR KRAMIS

Åsa sa...

Det är jättestarkt av dig att skriva och våga berätta för skrivarkursen. För dig själv och för andra som kanske sitter i samma sits. Jag önskar jag fått läsa din text när jag insåg att jag var infertil. Kram

Anna sa...

Hej gummsan!
Kommer du på bloggarträffen?? Det bara måste du göra!!!

Anonym sa...

Otroligt modig av dig! Hoppas att du får bra respons av de andra deltagarna (och din mamma förstås, när den dagen kommer).

Angående väntrummet på Huddinge - håller med dig om att det är helt vansinnigt. Fy vad knäckande det var att sitta där (för det var inte helt lätt att tänka positivt, typ "Wow, tänk att det funkar" när man sprang på gravidmagarna!