tisdag 15 september 2009

Bett

I dag fick jag höra av dagmamman att Prinsen använder fula ord. Som "va fan" och "helvete" (hans pappas ordval), "pisspotta" (från Madicken) och "jag ska skjuta dig" (troligtvis från ett annat barn hos dagmamman.) Jag har pratat med Prinsen OCH med sambon. Det är inte okej att svära så att Prinsen hör på. Han är smart, han har bra ordförråd, han snappar, testar, provar sig fram och lägger in både bra och dåliga ord i rätt sammanhang. Dagmamman talade också om att Prinsen bet en tjej i armen idag. Han har aldrig gjort så förr. Prinsen är ett hyfsat lugnt barn. Jag undrar vad som hände men ingen visste hela storyn, det är så ibland. Jag vet som jobbar med barn. Hemma frågade jag Prinsen. Tjejen hade slagit honom i ansiktet. Men bits gör man inte ändå sa jag. Jag tänker inte tjata med på honom om det hela. Vi har haft ett lång samtal. Jag hoppas bara att det inte händer igen.

Inga kommentarer: