söndag 27 september 2009

Resumé

Här kommer en resumé av saker som hänt i veckan:

Kompisen C var med om en cykelolycka på Västerbron men klarade sig bra tackolov. Vännen S mamma har fått blodcancer och jag hoppas innerligt att det går bra. Pappas fru bröt handleden efter att ha ramlat när de dansade bugg. Vi har varit på Raw på Göra Lejon och kollat in komiker. I love. Det är så bra stämning! En av mina kollegor grinade två gånger på jobbet (vad jag såg) denna vecka. Den ena gången var för att vi i arbetslaget blev osams om vad våra futtiga sparade pengar ska gå till. Den andra gången var vid ett ilskeutbrott som jag inte tog reda anledningen till. Själv bölade jag en gång ihop med fina kollegan M. Det blev för mycket när jag ringde till sambons mobil och talade om att det var punka på bilen och han slängde på luren för att han redan var på risigt humör. Osämja. Jag har haft något skumt i över en vecka. Det är som att pannan håller på att ramla över ögonen på mig, jag är stundtals yr och liksom trött. Ska boka tid hos en optiker. Ska jag som alltid har haft perfekt syn ha glasögon? För det är väl inte något värre än så hoppas jag! Jag har fått bastning av sambon för att jag har tvättat hans jeans vilket jag tydligen inte skulle. Hade glömt informationen om att man inte ska tvätta nya jeans på typ ett halvår eller mer. Äckligt tycker jag! Pannan i huset är paj och det är vatten i pannrummet. Det är ingen värme i huset. Jag menar att sambon kan ordna det eftersom han är kunnig inom ämnet. Sambon menar att jag är nonchalant som inte bryr sig. (Han har fel). Mer osämja. Jag fick till ett träningstillfälle och råkade hamna på ett intensivpass. Kände mig som en korpenspelare som råkat hamna i A-laget. Hängde inte alls med på ledarens många armhävningar med tätt mellan armbågarna. Varför har alla ledare på Friskis pannband och varför tar de av sig skorna när de stretchar förresten? Fattar ingenting.

Imorgon är det en ny vecka som börjar med kvällsmöten på jobbet måndag, tisdag och onsdag.

Klart slut. Nu ska jag däcka med en bok.

5 kommentarer:

Tre Gringos sa...

Hoppas att du har en riktigt bra bok! Och att livet snart känns enklare.
Kram

Tudorienne sa...

Shit vilken vecka!
Hoppas att denna blir lugnar.

Anonym sa...

Oj en sån vecka du har haft! Hoppas att den här blir betydligt lugnare. KRAM

Maja Gräddnos sa...

Vilken vecka! Och du beskriver den så bra, jag skrattar högt!

... detdär med jeansen fattar inte jag heller.

... men det med skorna och stretchingen gör jag också, det går betydligt bättre att stretcha utan. Och så blir man bedövad av lukten så man inte känner att det gör ont heller :-D

Anonym sa...

Vilken vecka, blir ju svettig av att bara läsa...
Inte tvätta jeansen, fattar inte varför, håller med dig, känns ju aningen sunkigt.

Villemo