torsdag 12 november 2009

Behandling 2010

Helt nöjd med svaret jag/vi fick av Doktor O, det det är jag inte. I sället för att ta ansvar för att han faktiskt ljög oss rakt upp i ansiktet lämpar han bara över oss till sina kollegor utan närmare ursäkt. Så vad händer om det endast råkar vara Doktor O som jobbar just den dagen jag måste dra till Uppsala nästa gång? Tänker hn inte hjälpa oss? Jag föstår att han inte kastar våra små frysisar i soptunnan men jag kan inte låta bli att tänka tanken. Jag var i ett dumt läge innan brevet, kände mig sviken. Nu är jag fortfarande i ett dumt läge, jag har sagt hur jag känner och vad jag anser men tillfredsställelsen är ju knappast total ändå. By the way så hinner jag nog inte göra något mer behandling detta år. Hade just mens men bör vänta en månad eftersom jag just tagit vaccin för svininfluensan. Om min mens kommer när den ska och får jag omslag på ägglossningsstickan när jag brukar hinner jag inte få någon fryst för då har kliniken julstängt.

Här är Doktor O:s hela brev:

Bästa Anna-Bell!

Mitt utgångsläge när Ni söker här hos oss är att på bästa möjliga sätt hjälpa Er med att få ett barn till. Bra förutsättningar finns för det.
I och med att jag nu har svikit Er så är det förståligt nog att förtroendet hos Er är lågt eller inget. Det känns därför bättre att Ni planerar nästa behandling med Dr. X eller Dr. Y och Ni känner båda väl sedan tidigare.
Jag hoppas på det bästa för Er och är säker på att Ni kommer att lyckas.

Bästa hälsningar Doktor O

Obs. Ditt brev är sparat i vår journal.

Man tackar för att Doktor O önskar oss det bästa, men hur kan han vara säker på att vi lyckas? Jag tvekar allt mer och mer själv och undrar om detta någongång kommer att gå vägen.

3 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Förstår att du inte är helt nöjd med svaret. Han erkänner visserligen att han svikit, men han ber ju inte om ursäkt direkt.
2010 hoppas jag är ert år!
Kram m.

Mary sa...

Hej Anna-Bell!

Jag brukar inte kommentera här ofta (tror jag har gjort det någon gång innan dock), men nu vill jag göra det. Jag har läst om ditt brev och tänkt på det, eftersom jag själv har upplevt en del dåligt bemötande när jag själv gjorde barnlöshetsutredning och -behandlingar, och inte minst när jag var gravid. Jag tycker att det var väldigt modigt och bra av dig att skriva brevet.

Jag fattar att du har lågt förtroende för den här läkaren och är väldigt "bränd", men jag uppfattar inte hans brev som du gör. Det är kortfattat, det är det, men han skriver ju att han har svikit. Jag tycker att det är bra att han erkänner det, och det kan du ta till dig! Jag skulle känna mig rätt lugnad när a) han erkänner att han gjort fel, b) ni ska gå hos någon annan så att ni får en chans att få mer förtroende för dem, c) brevet finns i journalen för säkerhets skull. Jag tycker verkligen att du ska vara nöjd med din insats!

Stort lycka till!

paprika sa...

Men varför vänta en hel månad? Vaccin två veckor före till två veckor efter FET, sa de till mig.