fredag 20 november 2009

Bölat


Jag följer inte Idol, har bara ett hum av vad några av deltagarna heter. Så ikväll satte jag på tv:n och drabbades av en gråtklump på momangen. Det var tjejen Mariette, hon snygga, coola med korvar i huvudet. Hon bedyrade sin kärlek och överöste sin tjej med fina ord och rundade av det med att sjunga "Ängeln i rummet" för henne. Och jag började böla för att det var så fint. Efter det var det nästa deltagares tur. En ung tjej som talade om hur mycker hennes farfar betyder för henne. Sedan rev hon av "Himlen är oskyldigt blå" samtidigt som hon spelade piano. Och jag bölade ännu mer. Jag säger bara kärlek. Kärlek.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Hm det måste varit nåt speciellt med Idol i fredags. En massa statusuppdateringar på fb handlade om känslor från Idol.