tisdag 15 mars 2011

BVC

Jorå. Besöket på BVC gick fint. Gittan sov i babyskyddet, vaknade, ammade, bajsade, fick ny blöja och låg och "pratade" på en madrass på golvet. Hon har börjat med det, älsklingen. Tänk att hon kan le och göra bebisljud. Hjärtat smälter.
Mammorna verkade trevliga, en väldigt babblig, någon lite tystare, de flesta mittimellan. Undrar hur jag uppfattas. Det kan jag tänka på ibland. Inte för att jag bryr mig om folk tycker att jag verkar blyg eller mer på. Det är bara intressant. Vi fick kolla på en film om att få syskon. Jag tänkte hela tiden på hur nära det var att Prinsen fick vara ensambarn. Sedan klagade en mamma på hur hemskt lite det stora barnet får vara på förskolan (20 h/v) och det är intressant att lyssna. Jag har liksom perspektiv från två håll. Mamman och förskolläraren. En bebis hostade och snorade och hyppon i mig undrade varför de var där. Nästa vecka ska vi på promme.

Inga kommentarer: