tisdag 1 mars 2011

Dela upp

Kompisen G:s dotter är sex år och ska på kalas.

Jag: Är det hemma hos någon eller?

G: Näe, nästan ingen har hemmakals. Det blir för mycket med alla barn. Det blir på lekland. Vi föräldrar har bestämt gemensamt att man bjuder alla 14. Då slipper man välja några som ska få gå på kalas.

Jag: Men är de bara 14 i klassen, vilken lyx!

G: Nej det är 14 tjejer.

Jag: Så man bjuder bara tjejer om man har en dotter och killarna om man har en son...

G: Ja det har blivit så. Men min dotter leker bara med tjejerna.

Jag: Jaha...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ah nej, har det blivit sa i Sverige ocksa! Sjalv bor jag i Holland, dar barnen borjar skolan nar de ar 4 ar. 5 ars kalaset holl 'alla' hemma, men tydligen tycks 'inga' ha 6 ars kalaset hemma (for jobbigt??) utan soker sig till lekland eller dylikt. Var ska det sluta? Maste man aka till Disneyland nar de fyller 8 ar??
Nina

MDB sa...

Men vilken tråkig uppdelning, och dessutom att det är alla föräldras gemensamma beslut att det ska vara så.

Anonym sa...

Konstigt att hon mest leker med tjejerna när föräldrarna så tydligt bekräftar att det ska vara så.

TRIST!

tisalen sa...

vidrigt