onsdag 2 mars 2011

Komma i gång

Jag börjar få snurr på allt, börjar komma igång lite. Förstår när Gittan har sina tröttperioder under dygnet, vet ungefär hur jag ska göra när hon har svårt att komma till ro. Svaret är bära. För oftast fungerar det, även om vi kastar oss iväg med både bil eller barnvagn mellan varven. I går lånade jag en sjal och just nu i skrivande stund hänger hon på mig i sjalen och sover.

Dagmamman har varit på semester i en vecka och då har Prinsen varit ledig. Vi har kunat roa oss bra. Igår åkte vi skridskor. Fika smakar alltid bättre efter en aktivitet, så är det. Varm choklad, saft och mackor hade vi med oss.

Förlåt alla för att jag är usel på att både läsa och kommentera era bloggar. Där ligger jag efter måste jag erkänna. Men jag blir snart bättre på det med, jag lovar.

2 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

För mig var sjal och en bra bärsele det som räddade tillvaron. Jag hade en Manduca. Den funkar med spädbarn och den funkar att bära på ryggen när ungen är fem månader, tror jag det var. Då kunde jag laga mat, byta på Bill, och faktiskt även både lyfta, klä på och bära Bill medan jag hade Bull på ryggen.

Heja dig, Gittan och Prinsen!

Paprika sa...

Wow! Blir helimpad av dln skridskoutflykt. Själv undrar jag hur jag ska få Filur till och från förskolan när maken börjar jobba igen. Blir inga långa pauser mellan amningarna precis!