fredag 2 september 2011

Barnbok

Jag läste i Nylsas blogg (förlåt att jag inte länkar. Jag är skitdålig på det...)att hon sökte barnlitteratur om olika slags familjer. Jag blev så inspirerad att jag direkt beställde ett av tipsen som gavs, Slottet med de många rummen.

Prinsen fastnade för boken direkt. Det är himla intressant att höra hur man får en bebis i magen och den mest spännande bilden är när en kvinna ligger ner för att få ett bebisfrö i magen. Och det med snippan framme. "Gjorde du så mamma när jag blev till?" undrade Prinsen. "Ja" svarade jag. "Hade pappa inte heller några byxor på sig?" undrade han. "Jo det hade han" sa jag och tänkte på själva återföringen.

Jag tycker att boken är informativ på ett gulligt sätt och ger boken fyra solar av fem. Jag måste också påstå att jag inte gillar att de kallar mannens sperma för säd. Det låter så...äckligt. Kunde de inte säga simmare istället?

Kanske att mitt "komma ut" för exempevis mamma löser sig av sig själv snart i och med boken. Kanske ska lägga fram den nästa gång de kommer på besök?

1 kommentar:

nylsa sa...

Vad roligt att inlägget inspirerade och kul att Prinsen gillade boken! Jag ska också beställa den och några av de andra, men först ska jag få tummen ur och gå till Hallongrottan och se vad jag kan köpa där.