tisdag 27 september 2011

Trea

Det är loppis på Öppna Förskolan. Föräldrar (mammor) har tagit med barnkläder och barnprylar som man kan köpa. Jag gör gör likadant. Går hem, rensar ur och går tillbaka. Jag pratar med en tjej samtidigt som jag lägger upp mina ihopvikta, märkta bebiskläder på bordet. Hon har en femmånaders på armen.

"Det är bra med sånt här, så man får rensa ur" säger jag.
"Ja visst" säger hon "Men jag sparar i lådor."
"Jag sprarar lite nostalgigrejer" säger jag. "Men de växer ju så fort, de kläderna vill jag bli av med som ändå inte används."
"Vi pratar om en trea" talar hon om. "Så jag sparar vidare." Hon ler och jag med, fast jag ogillar när folk benämner sina barn eller kommande barn med en siffra. Så töntigt och opersonligt på något sätt.
"Jaha" säger jag.

Ja visst ja. En del kan ju planera.

Inga kommentarer: