onsdag 21 september 2011

Förkyld

Gittan har blivit förkyld. (Läs: Gittan har sovit väldigt dåligt i natt. Hon har gnuggat sig om näsan för den har runnit konstant. Hon har varit varm och haft feber. Gittan har haft svårt att komma till ro, har sovit 15-30 minuter i stöten, gärna på mitt bröst. Hon har velat bli vaggad i famnen, gärna av en stående eller gående mamma. Hon har gnytt och gråtit, har inte alls mått bra.) Så i dag tar vi det piano. För vi var uppe klockan fem. Prinsen och jag körde runt med bilen så att Gittan äntligen kunde sova en stund. Sedan hängde vi på låset till Mc Donalds klockan sju och åt onyttig frulle med extra allt för mer än en hundralapp.

Ps. Jag vet att man blir förkyld så här års. Att barn måste skaffa sig ett immunförsvar. Men jag tycker ändå att det är trist och jag tycker synd om Gittan när hon gnyr. Och jag fattar inte att min dyngförkylda kompis trodde att jag ville ses här om dagen för att hon sjäv hade tråkigt. Nej jag bangade det så klart men lyckades skaffa bacillerna på annat håll.

Inga kommentarer: