onsdag 4 juli 2012

Att ha sex

Att ha sex nu när jag är tvåbarnsmor, är inte samma sak som innan vi fick barn. När man kunde bli lite så där sugen i sängen, för att vi låg nära. När man började gosa lite och tänkte att det skulle vara nice att ligga. (Nu talar jag förstås inte om IVF-tiden när det var rejäl torka.)

Nu för tiden är sängen inget alternativ. För där ligger det ofta barn och ligger det inte någon i vår säng så finns det i alla fall någon liten i vårt sovrum. Nej, i sängen sover man. Och letar efter nappar.

Att ha sex nu när jag är tvåbarnsmor kan vara att bli förförd när matkassarna ska plockas upp. Att hamna i badrummet för att det finns sovande barn i sängen och på soffan. Att tro att toan ska knäckas och därför tumla vidare till golvet. Att mitt under akten få höra mannen säga att "Det luktar bajs!" Jag tror att jag skrattade en kvart när jag insåg att vi befann oss precis vid blöjhinken. Naken och tokskrattande låg jag på klinkersplattorna och jag tänkte att så här kan man bara göra när man är trygga med varandra. Att ha sex nu för tiden kan innebära att karln har sår på knäna efteråt och jag skavsår på ryggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

mohahaha