onsdag 12 december 2012

Besök

För första gången på åtta år har jag gjort en regelrätt gynundersökning. Jag vet folk som våndas innan de ska gå till gyn. Jag tycker också att det är så där roligt, men på något sätt har jag vant mig, i alla fall lite, genom IVF-åren. Gynekologen, som var ny för mig, var en karl i kanske 50-årsåldern. Perfekt, för man vill inte gå till en snygg trettioåring. Jag talade om som det var, att jag hade en känsla av att underredet var på väg ut. Sedan fick jag gå in bakom skynket och jag pratade non stop. Jag har märkt att jag gör det när jag blir nervös, babblar mycket.

Jag såg ut som man gör när man har fött barn, sa han. Inget konstigt alls, men jag måste knipa. Annars kan jag kissa på mig när jag blir gamal. Men man kan också göra en enkel operation om det nu skulle bli så, att man inte ka hålla tätt. Det var så han sa och jag blev lättad. Och kniper på.

Inga kommentarer: