lördag 1 december 2012

Sju och tretton

Första december. Sju år sedan vi var på Huddinge för transfer. När vi fick tillbaka en liten, fin upptinad. En som skulle bli Prinsen. Tretton år sedan Sambon och jag träffades. När vi tittade på allt för många dåliga hyrfilmer. När vi hånglade och jag åkte hem, för att han hade duntäcke och som jag inte tål. (Ja, han köpte nya täcken och jag såg det som något seriöst i början av vårt dejtande.)

Idag åt vi tacos, som Prinsen besämde. Men han somnade på soffan vid sex. Jag hoppas att han bara var trött för att han vaknade klockan sex i morse, för att vi lekt massor i snön. Inte för att han håller på att bli dålig. (Magsjukan härjar ännu.) Några nära vänner kom förbi och firade med oss. De hade med sig värsta fina blombuketten. Så gulligt.

Sju och tretton. Vissa datum glömmer man liksom aldrig.

2 kommentarer:

paprika sa...

Grattis x 2! :-)

Mikaela de Ville sa...

Grattis!
Vilken gullig anekdot med täckena! :)
Kram!