tisdag 20 mars 2007

Ännu en utmaning! Den om sex egendomliga saker!

Sex underliga/egendomliga saker om mig!

Här kommer svar på senaste utmaningen! Reglerna är som följer:Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag älskar ost! Ja kanske inte de allra tyngsta, de som luktar gamla sura strumpor, men "vanlig" ost. Jag har liksom ett begär efter t ex fetaost som måste ätas varje vecka. När jag var liten ville jag ha en tub ost istället för lördagsgodis. Det var farmor som gav mig valmöjligheten. "Vill du ha godis eller en sån där tub med ost?" Jag valde osten. Alltid samma. En bredbar grönmögelost. Nej jag vet. Det låter inte helt normalt.

2. Jag är bra på att minnas ansikten. Varje gång jag ser Efterlyst på kanal 3 så tror jag att jag ska känna igen någon som jag exempelvis satt bredvid på bussen samma dag eller något. Har inte hänt hittills.

3. Jag går inte i högklackat. Jag kan bara inte. Visst är det snyggt med högklackade skor men inte på mig. Jag känner mig bara ful, går konstigt och det blir fel. Jag är ingen högklackat-tjej helt enkelt.

4. Varje kväll innan jag går och lägger mig dricker jag minst ett glas vatten. Det har jag gjort så länge jag kan minnas. Någon gång tror jag att jag fick för mig att det skulle vara bra för kroppen så det liksom bara hänger i som en rutin efter tandborstningen.

5. Jag gillar inte att åka hiss. Jag gillar inte att sitta fast i en hiss. Det har hänt mig tidigare. Måste däremot åka hiss dagligen eftersom Prinsen åker vagn och vi bor i ett höghus, men jag gillar det inte. Tycker dock att det börjar bli rätt ok i huset där vi bor, men endast med en mobil i fickan. Men andra hissar i stan gör mig darrig i benen. Ta till exempel den på T-centralen där det stinker kiss och där det är blåa lampor så att ingen ska sticka sig i armarna. Aldrig att jag åker den igen.

6. Jag är nötallergiker. Det gör att jag måste läsa ganska många innehållsförteckningar på en dag. Många dagar måste jag även fråga "Är det nötter i detta?" Finns det inga innehållsförteckningar eller vet inte de jag frågar så äter jag inte. Det går inte eftersom halsen svullnar upp då jag får i mig nötter. Jobbigt var det i Thailand då folk bara rynkade pannan, såg frågande ut och sa "Nuts?!" "Well I take a pasta carbonara" sa jag. "Again!"

Andra som jag vill ska göra utmaningen: Åh nu vet jag inte så här på rak arm. Har inte så stor koll på vilka som inte har gjort den om jag säger så. Jag gör så att jag återkomer med det...

Inga kommentarer: