måndag 19 mars 2007

Öroninflammation.

Då Prinsen hade haft hög feber i två dygn ringde jag till sjukvårdsupplysningen. Nej det var inte länge att ha feber eller heller särskilt ovanligt sa de. Ringde en vårdcentral och de undrade varför jag ville träffa en läkare. "Vår son som är knappt sju månade har haft 39,5 i två dygn. Han är täppt i näsan och har lite hosta. Tycker att han är tröttare än vanligt också" sa jag. "Inget annat?" frågade de och sa även där att det inte var något konstigt. De varkade inte vilja ge oss en läkartid! Jag stod på mig och fick en tid till slut.

Det var öroninflammation. Så glad att jag struntade i vad sjukvårdsupplysningen och vårdcentralen sa och åkte in för att kolla upp det. Om vi inte hade åkt in och fått medicin kanske Prinsen hade fått jätteont i sitt öra och gråtit hela natten. Ska alltid lita på min magkänsla!

Inga kommentarer: