måndag 26 november 2007

Amningsprojektet

Jag har inte ammat sedan i fredags morse. Planen fullföljdes och det har gått bra.

Fredag: På kvällen drog jag ut. Prinsen vinkade och gjorde tecknet för "jobba" då vi sa att mamma skulle till jobbet. "Ja" sa jag, "Vi säger att mamma ska till jobbet för att du ska veta att jag blir borta en stund. Men egentligen ska jag träffa Ellen, du vet Alvas mamma".Så gick jag på bio. Efter bion åt vi kebab. Efter det åkte jag hem till en annan kompis och satt och pratade där tills klockan var ett på natten. Ville hålla mig ur vägen om det var skrik hemma. Men det var det inte. Tackolov. Prinsen hade varit jätteglad och kört tokracet med sin pappa. De gick och lade sig tillsammans och det gick finfint. Ett par gånger vaknade Prinsen till. Då bar sambon honom en liten stund och lade sedan tillbaka honom i sängen. Detta gick också strålande. Själv gick jag in genom altandörren och sov på soffan.

Lördag: Samma strategi. Prinsen vinkade i dörren och jag åkte till en kompis för att komma hem klockan två till soffan. Prinsen vaknade till någon enstaka gång under natten.

Söndag: Åkte och handlade medan Prinsen skulle läggas. "Jag ringer när han sover" sa sambon. Jag satt på parkeringen efter handlingen och väntade på ett samtal och oroade mig över att Prinsen skrek där inne. Klockan kvart i elva var jag trött och smög runt huset. Tassade in bakvägen och vågade knappt andas i huset. Smög in i hallen och kikade in i sovrummet. Där sov sambon tätt ihop med Prinsen.

Idag: Prinsen lade sig sent eftersom han sov till halv tio i morse och sov middag sent. Jag drog till Ica Maxi men klev innanför dörrarna lagom till de sa "Detta är ett kundmeddelande. Nu är klockan kvart i tio och vi stänger om en kvart..." Rafsade åt mig blöjor och lite annat, betalade och satte mig i bilen för att sedan få ett sms att Prinsen sov. Jag sover på soffan i natt igen.

Är så glad över att det hittills fungerat bra. Nu väntar jag bara på att mjölken ska sina, att mina silikonliknande tuttar ska inta sin nya (platta?!) form och sluta att ömma .

3 kommentarer:

Anna sa...

Som sagt, värre för mamma än för Prinsen ;-) Hur i hela friden orkar du vara uppe så länge på nätterna??? Jag är grymt imponerad.

Maria sa...

Så roligt att det går enligt planen!! Bra för er alla kan jag tänka mig. Håller dock med Anna, hur orkar du vara uppe så länge? KRAM

Anna-Bell sa...

Anna och Maria: Tja, jag har haft det trevligt helt enkelt och suttit och pratat med goda vänner trots grus i ögonen. Mindre kul dock att sitta i bilen och vänta. Undrar vad jag ska hitta på ikväll...