lördag 10 november 2007

Sådant får inte hända!

En av de nya kollegorna på förskolan där jag nu jobbar berättade en hemsk sak. Hon hade arbetat på en förskola där en flicka blev sjuk. Jättesjuk. Det hade börjat med att flickan var yr i huvudet. De gick till läkaren och fick reda på att det var en tumör i hjärnan. Trots medicinering och behandlingar så dog hon. Precis efter sin femårsdag. Dog. Så hemskt. Så vidrigt. Så fruktansvärt orättvist och sorgligt.

Man orkar inte höra sånt. Jag tänkte på det resten av dagen. Ville bara gå hem från jobbet. Ta Prinsen i min famn, krama honom hårt. Krypa in under täcket i ett mörkt rum och stänga ute världen och allt det onda som sker. För jag blir rädd. För sådant får inte hända. Det får det bara inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej det får det faktiskt inte! Det är inte rättvist att ett litet barn blir så sjukt. Nu menar jag inte att det skulle vara rättvist att en vuxen blir sjuk men du förstår säkert vad jag menar. Barn ska vara friska och starka med spring i benen! Inte sjuka. Framförallt inte döda. Usch..