torsdag 22 november 2007

Inte egen säng!

"Men då ska jag nog köra en femminutare och låta Prinsen sova i sin egen säng när jag ändå håller på" sa sambon angående att han ska lägga Prinsen (utan att tutta självklart) i morgon.

Då blev jag hormonell och började gråta.

"Du får inte! Han ska somna utan att tutta som han är van vid. Han kommer att vara arg och ledsen. Jag vill att han är med dig då, med sin pappa. Och hans säng är samma som vår säng. Jag står inte ut med tanken att Prinsen är ledsen och blir satt i en säng för att sedan gråta själv där inne. Du måste vara där med honom, lova mig det!". (Och det är synd att du tycker att du ligger dåligt, men det väger tyngre att Prinsen behöver närhet och att jag älskar att ha honom i vår säng...men detta sa jag aldrig...)

Näpp. Prinsen ska sova ett tag till i vår säng. Basta!

3 kommentarer:

Anna sa...

Gummsan,
Mina tummar hålls stenhårt och jag är säker på att det kommer att gå strålande. Det blir nog mycket värre för mamma än för Prinsen ;-)

Och KLART att han ska sova i eran säng!!

Kapybaran sa...

åh, lycka till ikväll!
heja prinsen, heja pappan och heja mammahjärtat!

Anonym sa...

Hej!
Jag jobbar som journalist och ska skriva om IVF för tidningen amelia. Skulle vilja intervjua 2-3 kvinnor som har fått barn med hjälp av IVF + en läkare (samma läkare som hjälpte till med IVF-behandlingen).
Vill du vara med? Vet du någon mer som har anv. samma läkare.
Ring eller mejla mig gärna så berättar jag mer.
Vänligen
Linda Newnham
lindanewnham@hotmail.com
Tel 073-97 65 701