tisdag 20 november 2007

Att sluta amma

Jag har bestämt mig...och jag mår lite dåligt samtidigt som jag känner att det är dax.

Detta är planen:

Jag slutar tidigt på fredag. Då cyklar jag hem och gosar med Prinsen. Vid 17-tiden drar jag iväg med bilen och möter en kompis. Vi ska äta och gå på bio. Prinsen äter mat med sin pappa. De leker och kör senare kvällsrutinerna med tandborstning och pyjamaspåklädning för att sedan försöka sig på en läggning utan tutte. Eftersom jag är blödig (och jag antar att Prinsen kommer att vara ledsen för att han saknar att tutta) så hänger jag kvar på stan till midnatt. Ska möta en annan kompis på en restaurang där hon är tillsammans med sina arbetskamrater. Sedan lär det vara dags att åka hem. Jag ska smyga in bakvägen för att Prinsen inte ska höra att jag kommer hem. Sedan ska jag lägga mig på soffan.

Wish me luck, please...

5 kommentarer:

Anna sa...

Lycka till!!

Tre Gringos sa...

Lycka till!
Mina barn har förvånansvärt snabbt vant sej av vid att ammas, hoppas det är så för din prins också!

Anonym sa...

Jag håller tummarna :)

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Hur har det gått.

Det tog bara två dagar med lite ledset gråt för Lillkatten att vänja sig av med nattamning. Jag behövde inte ens sova på soffan, bara Lillkatten låg närmast sin pappa.

Nu sover han hela nätterna, ofta under mitt täcke, utan att komma på tanken att han ska amma.

Anna-Bell sa...

Jag vet att jag bad om det, men tack alla för tummar! Sitter nu här och är sentimental och undrar om det verkligen är sista gången jag ammar honom i natt. Men hallå! Jag har ju bestämt mig. Det känns bara så konstigt ändå. Skönt att höra Kattmamman, att det gick relativt smärtfritt.Hoppas verkligen att detta ska gå bra, alltså att det ska bli så lite gråt som möjligt. Tror däremot att det kommer att bli hey baberiba eftersom Prinsen är så tuttig. Ja. Jag är nervös. Japp. Detta är jobbigt. Återkommer med rapport.
Kram alla!