måndag 5 november 2007

Ny på jobbet

Det gick fint idag, det gjorde det. Mina nya kollegor var snälla och på tavlan i personalrummet stod det "Välkommen Anna-Bell!" och det var ju trevligt. Barnen var gulliga men jag hade det hektiskt över lunchen. Jag är van att äta med ett barn. Nu satt jag med fem stycken vid mitt bord. Jag var osäker på namnen men tjuvtittade på en lapp. Barn lyssnar ju inte om man inte tilltalar de med namn. Alla fem åt som hästar och jag skar raggmunkar för glatta livet. "Vill du ha sylt? Inte det nej. Ja du ska få mer raggmunk. Ta ner fötterna från bordet. Inte försöka ta skalkniven, den är farligt vass. Du ska få päron. Du också. Nähä, du vill ha banan. Nu tar du sylt i skålen med handen. Oj sylt på tröjan ja". Och så fortsatte det. Själv lyckades jag få i mig två raggmunkar och en bit banan. Måste bli mer rutinerad vid matsituationerna.

Tjing. Måste gå och sova nu. Är helt färdig av alla intryck jag har fått idag. Återkommer med fler jobbrapporter.

4 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Det kommer att bli perfekt!

Första veckan på ett nytt jobb är alltid värst. Men när du tagit dig genom den kommer allt att kännas bättre.

Tre Gringos sa...

Jag tycker det låter som ett kalasjobb!

Kapybaran sa...

gulligt med välkomnande!
hoppas du sov gott -ett nytt jobb tar såååååååååå mycket kraft...

Anonym sa...

Vilket gulligt välkomnande! :) Barnen "utnyttjar" att du är ny och spännande. Det kommer gå galant! :)