måndag 17 augusti 2009

Hösten

Jag har varit på stranden, sett Prinsen plaska i sanden iförd sina armpuffar och blå badbyxor, har kollat på solnedgången i Grekland. Jag har levt stugliv i Danmank, varit hemma och fixat på tomten. Vi har varit på Gröna Lund, jag har blivit lycklig av att se Prinsens tindrande ögon. Jag har träffat mina fina kompisar fikat, pratat, ätit mycket grillat.

Idag är det sval luft. Det känns att hösten är på väg. Idag börjar jobbet igen. Som vanligt när hösten knackar på dörren blir jag lite sentimental. För att det jag väntade på i den slaskiga början av året snart är slut. För att det är underbart att bara vara. Men det känns ok och som vanligt att nya dörrar öppnas, nya möjligheter både privat och på jobbet.

Sommaren är snart slut och det känns både lite sorgligt och hoppfullt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med. Höst är ganska trevligt när den väl är ett faktum, men det är sorgligt just när den börjar.
Kram från
Gräddnosan