torsdag 13 augusti 2009

Läget



Ja inte händer det mycket på min blogg. Har semester ännu och försöker avnjuta de sista dagarna innan verkligheten drar igång igen på måndag.

Har talat med en syrra på Linné som beklagade, vad annat finns att göra. Har även bokat in en tid för missfallsutredning hos Doktor L. Ja jag vet, det kommer säkert inte fram något men jag vill ändå kolla upp det som går. 44 000 är förbrukade och jag är inte gravid. Nu ska man upp med feta libran igen och skulle det vara något knas vill jag gärna ta reda på det så fort som möjligt, ja ni fattar.

Sambon har väl stundtals varit måttligt road av det här med IVF. En dag frågade han hur långt jag tänker dra det.
"Tänker du hålla på i tio år till, ska du adoptera eller kanske köpa en hund och lära den gå på bakbenen?" Ja jag vill ha ett till barn mer än vad han vill och ja det är jobbigt. Men vad fan, blir det en bebis som jag ju ännu faktiskt hoppas på så kan han ju tacka mig som stångat mig blodig för att uppnå målet. Blir det ingen, jag då har vi ju ändå försökt hela vägen ut. Men nej, några tio år handlar det inte om.

Blir förresten alltid sentimental så här när sommaren börjar lida mot sitt slut. I maj drömde jag om många kvällar på olika uteserveringar, om att träffa vänner som inte riktigt har hunnits med på våren. Nu sitter jag här och funderar över i fall jag hann med det jag ville. Tja, delvis. Det bästa på hela semestern var faktiskt Kretaresan. Den var värd varenda öre, gav mig ljus och värme både till kropp och själ. Så underbart, vad jag behövde det. Ovan ser ni en bild därifrån.

Tjing från Anna-Bell som suger ut det sista av semestern.

Inga kommentarer: