tisdag 25 augusti 2009

Planen

Det finns en plan och den är så här:

Vi ska göra en missfallsutredning. En hel del saker ska kollas upp det ska ske genom att sambon och jag ska till kliniken där Doktor L jobbar och göra ett blodprov där de kollar upp våra kromosomer. Jag ska även göra ett blodprov på SÖS och en gynundersökning hos Doktor L. Provsvaren kan ta en månad eller mer. En annan grej jag ska göra är att fila på ett brev till Doktor O som arbetar på Linné. Jag är ännu besviken på honom och SKA denna gång ha två embryon OM det finns möjlighet till det. Basta. Detta ska jag ha skriftligt på, tack S för förslaget.

Så;

1)Missfallsutredning

2) Ha skriftligt på att vi får två tillbaka OM det går.

3) Ta av de i frysen OM de klarar upptiningen.

4 kommentarer:

Paprika sa...

BRA att det blir utredning!

nylsa sa...

BRA med utredning. Vet att våra doktorer inte varit överens, men kanske ändå en idé att kolla TNF-alfa-värdet och se om Trombyl kan vara till någon hjälp, visserligen omtvistat test, men det finns trots allt flera som har lyckats efter trombylknaprande och även om en del läkare hävdar att det är meningslöst så har jag inte hört någon som sagt att så små doser skulle kunna vara skadligt.

Både här hemma och i Danmark har de sagt till mig att Progesteronet ska tas till v 12 vid graviditet. Jag vet att läkarna inte är överens där heller, men jag tror att det är precis som med trombylen, knappast skadligt, på sin höjd onödigt och det kan man ju leva med trots kladdet.

Stort lycka till med utredningen, och skriftligt är nog vägen till framgång när man inte kan lita på att det blir som de har sagt vid muntliga besked.
kram!

Tudorienne sa...

Jättebra! Jag håller alla tummar för framtiden.

Alice sa...

Håller med i det som redan sagts, jättebra att det blir utredning! Och jag hoppas att det ska gå bra sen med de två embryona som ni SKA få tillbaka. Kram!