söndag 23 augusti 2009

Träff

Jag var på finträff igår, mötte underbara tjejer. Åt god mat, pratade, grinade till och med en skvätt. Blev så känslosam när vi pratade om förlossningar och IVF. För att det är jävligt att kämpa, för att jag är så tacksam för mitt fina barn, för att jag inte vet om det blir fler, för att det bara bubblade upp när jag var bland människor som vet mitt innersta och förstår.
Det blev rätt sent, i alla fall för mig som inte är ute på vift efter tolv så särskilt ofta nu mer. I dag har jag varit trött och i dag har vi haft kalas för Prinsen. På inbjudningskorten till kalaset skrev jag att man fick komma mellan 12 och 18. Klockan 11 kom mamma och hennes man. Sedan var vi 36 personer i olika omgångar under dagen. Det fikades en hel massa och Prinsen fick jättemånga fina presenter. Alla barn och ungdomar fick kalaspåsar som hängde namnade i äppelträdet. Alla glada och nöjda alltså. Prinsen sov ingen middag utan lekte med de nya sakerna som exempelvis en trumpet, ett trumset, en tutande polisbil och annat härligt och livligt. Alla andra barn roade sig kungligt de med. Jag satt och snackade med bästa vännen K och polaren P, hade kul jargong och babblade om ditt och datt. Nya kompisen R ville veta hur jag känner alla gjorde jag en groda, klampade i klaveret trots att jag hatar när andra inte kan hålla sin käft. "A är dotter till pappas fru och gift med pappas kusin. Oj det lät incestiöst men det är det inte alls. De är inte släkt" babblar jag ur mig. Jag hörde hur dumt det lät att prata om något incestiöst men istället för att säga något mer om det pratade jag på om annat. Och sedan hade jag ågren hela kvällen. För att det var dumt sagt och osmidigt och onödigt och jag hoppas så att hon inte brydde sig om det jag sa.

Klockan 18 kom de sista, sambons släktingar med tre barn. Prinsen var speedad på socker och körde sista racet. Till slut fick han ett spel när jag sa att vi skulle sova. Han låg naken som en båge på golvet när jag försökte ta på nattblöjan, vrålade som en besatt när jag ville borsta hans tänder. Han gick med på det till sist efter att jag förklarat att han kan få ont i tänderna och vara tvungen att borra om han äter godis och inte borstar. Prinsen lyssnade på när jag läste en 80-tals saga om några barn som ritar av varandra. Sedan somnade han på stört.

3 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

Det var så fint att träffas!
KRAM

Tudorienne sa...

Det var fantastiskt kul att träffa dig! Tack för att du kom.

Anonym sa...

GRATTIS till Prinsen och dig i efterskott!!! Kram