tisdag 18 augusti 2009

Kalaspåsar

Prinsen fyller snart tre år och vi ska ha kalas. Har nu en fråga till er och den kommer här:

När är man för stor för att få en kalaspåse? (Alltså, vid vilken ålder.)

Detta ska finnas i påsen:
- En tablettask
- En ask med russin
- En ballong
- En leksak (Ett djur i plast, ca 10 cm långt)

Dessa barn är oklara:

Flicka som jag tror går i tvåan eller trean. (Släkt till sambon)
Kille som går i trean.
Pojke som nog går i tvåan eller trean. (Har en bror på sex är som jag antar vill ha en påse.)


Alltså, det känns onödigt att fixa påsar till för stora barn som skiter i leksaken och tycker den är töntig och bara vill ha mer godis. Fattar ni? Samtidigt som jag heller inte vill att de ska känna sig bortgömda om de verkligen vill ha en påse.`Svårt det där med barn i mellanåldern. Vad tycker ni? Hur ska jag göra?

3 kommentarer:

ylwa sa...

Jag tycker du ska ge dem samma men en lite annan leksak så blir de nog glada. :)

MochM sa...

Man blir aldrig för stor för kalaspåsar! Jag hade lätt velat ha ett plastdjur med mig hem! :o)

Paprika sa...

Filur hade fiskdamm på sitt kalas och vi stod inför samma dilemma. Vi löste det genom att lägga godis i de större barnens påsar, ingenting annat.