torsdag 30 september 2010

Barnmorskan

I går var jag hos barnmorskan. Prinsen var med för första gången och det var mysigt. Han tittade noga på när jag fick ett stick i fingret, ett i armen och han flyttade nära mig när det var dags att lyssna på hjärtljuden. Allt var bra tyckte barnmorskan, bara lite lågt järnvärde men det är ju vanligt. Jag hade med mig några frågor som hon antcknade ner. Bland annat det här med trombylen, hur länge man ska ta det. Sedan om man nu för tiden gör ett tillväxtultraljud då man gjort IVF. Det gör man tydligen och vi ska få en remiss till UL i vecka 32. Hon pratade också om ett papper "som ska med till förlossningen" och jag rättade henne och sa "till snittet." Då verkade hon frågande och jag undrade i mitt stilla sinne om hon missat att göra anteckningar om att det redan varit bestämt från början att jag inte ska föda vaginalt en gång till. Hon skickade en remiss till sjukhuset där snittet ska göras för at vi ska få komma på ett förberedande samtal och få ett datum. Inte heller nämnde hon något om kuratortid som jag bad henne kolla upp. Hon sa bara precis när jag skulle gå "Hur är det annars då?" och det var både irriterande och skönt att hon glömt min historia, att jag gråtit de allra flesta gånger hos henne och att jag faktiskt sa att jag behöver prata med någon. På onsdag ska jag till kuratorn på vårdcentralen.

1 kommentar:

Anonym sa...

glömska kärring till barnmorska !

storken