måndag 13 september 2010

Prat i personalrummet

Jag är extra känslig just nu. Både mina katastroftankar och insikten om att en nära till mig tydligen är sjuk i en allvarlig sjukdom gör att jag inte orkar höra vissa saker. Inget om sjukdom, död, äckliga grejer, prat om farliga saker, katastrofer i stort. Så idag i personalrummet på jobbet bad jag kollegorna att prata om annat. Jag orkade inte höra om cancer i jag vet inte var, om katetrar, om magoperationer, sjukhusvistelser, om hur man som man kan tömma sin blåsa själv. "Gillar du inte när vi pratar om snoppar?" undrade en. "Jag gillar verkligen snoppar" sa jag och undrade om de överhuvudtaget fattade vad jag menade.

I övrigt är samtalsämnena i personalrummet på jobbet rätt trista. Tycker att det är öken när någon högljöd människa kommer in och tar hela talutrymmet genom att prata om barnen på avdelningen hela rasten. Visst att det är en bra tillfälle att ta upp saker men att sitta i en halvtimme och prata om barnen blir lite mycket tycker jag.

För övrigt tror jag att jag ska göra en liten oseriös studie för mig själv vad det pratas om i vårt personalrum.

Inga kommentarer: