tisdag 7 september 2010

Prata

I morse vaknade jag med bultande hjärta och en stressklump i bröstet. Fan, inte en sån dag igen. När jag känner mig orolig, har katastroftankar, är labil. Det är några saker som jag har fått en hang up på och som jag brottas med. Har pratat med barnmorskan för två veckor sedan. "Jag behöver någon att prata med." Så grät jag igen. Jag har gråtit på alla mina barnmorskebesök. Jag är överlycklig för graviditeten. Men jag mår konstigt. Kan inte hjälpa det. "Jag ska höra med kuratorn" sa barnmorskan. Hur länge ska man vänta? Jag får ringa igen.

2 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

KRAM!!!
Ta hand om dig, fina du. Du måste vara hel och fin när det är dags att rådda två barn. Ring igen!

Åsa sa...

Ring ring ring! Även om jag är övertygad om att allt är bra så är oro viktigt att hantera. En graviditet ska man glädjas över - inte oroas över.

Kram