onsdag 29 september 2010

Tjuv

Hej, jag heter Anna-Bell och jag är en tjuv. Ja så är det. I vissa perioder. För att jag är så förvirrad och disträ. En period gick jag iväg med allt möjligt på barnvagnen. En flugsmällare, ett sexpack glas. Det är ingen sport för mig, absolut inte. Jag skulle aldrig sno något. Jag är en ärlig människa. Jag tog aldrig godis eller ett läppstift på åttiotalet som en del andra kompisar. För jag skulle dåna av skammen om någon kom på mig och jag vill inte göra fel.

Söndagen var en trött dag. Jag hade varit på sen fest dagen innan. Prinsen och jag var med kompisar i ett köpcenter. Han var trött, jag var trött. Vi försökte kolla på vinterkläder. Det hela slutade med att jag hastade iväg från en affär med Prinsen för att han skulle få sova en stund i bilen. I min famn hade jag min jacka, Prinsens tjocka fleece och...ett par obetalda svarta vintervantar.

Igår var jag med Prinsen på Ikea. Överlastad barnvagn, en hungrig prins i vagnen. "Jag ska bara betala. Självklart kan vi äta korv vid kassorna. En glass till efterrätt? Visst. Men du måste hjälpa mamma, fortsätt hålla i köksbunkarna för jag har fullt både på sufletten och i mina armar. Men säg till när du reser dig upp för annars välter vagnen och glasen kan paja." Typ så. Väl vid bilen när jag hade betalat och vi hade ätit korv upptäckte jag två obetalda saker igen, á 49 spänn.

Igår skojade vi, sambon och jag. Sa att "Tyvärr Prinsen. I år blir det bara en vänstervante för det sitter ett stort larm på den andra vanten." Jag måste försöka skärpa mig.

3 kommentarer:

Maja Gräddnos sa...

En gång har jag stulit saxen som fanns på presentinslagningsbordet. När Pelle packade upp sin födelsedagspresent så innehöll den inte bara ett par skor, den innehöll en väl begagnad sax också! :-o

Tingeling sa...

HAHA! Jag skulle dööö om jag upptäckte att jag tagit något "i misstag". Jag är en sån där äckligt duktig flicka med allt för hög moral för att det ska vara sunt för mig.
Fast det är ju sunt att inte stjäla.
Fy på dig, Annabell. Att du kan!! Hihi.

Tre Gringos sa...

Skrattar men förstår att du har mycket i huvudet just nu.