fredag 10 september 2010

Tid för samtal

Jag har ringt till min husläkare idag. Bett om en samtalskontakt. Jag talade om att jag är gravid och han undrade om det hela är knutet till graviditeten, vilket det inte är. "Jag har katastroftankar" sa jag. "Jag är en som som per automatik ofta tror det värsta. Det har blivit värre i och med graviditeten och jag behöver prata med någon" sa jag. "Ok, du får komma till mig på ett besök innan, sedan har vi A här som du kan få gå till. Men jag har semester nästa vecka. Om du vill ha igång det hela kan jag låta dig gå till en kollega nästa vecka." "Det är ok att vänta i tills du är tillbaka, jag går till dig" sa jag. Jag har förtroende för min husläkare om vill inte hamna hos någon annan för detta första samtal då jag ska blotta mig och mina tankar. "Då tar vi måndag den 20.e" sa han.

Jag struntar i den kontakt jag skulle få på MVC. Jag pratade med barnmorskan för
2 1/2 vecka sedan och har inte hört ett ljud. Det tycker jag är dåligt. Det är inte ett frisörbesök vi talar om, utan ett besök till en kurator.

Inga kommentarer: