onsdag 8 september 2010

Namn

Ibland roar jag mig med att tänka på namn till bebben. Det är roligt men svårt. Innan jag blev gravid med denna pratade jag med en kompis. Hon sa "Har du några favvonamn om det blir syskon till Prinsen?" Jag har några och speciellt ett killnamn men sa i alla fall "Nja jag vet inte." Då sa hon "Mitt killnamn är X" och det visade sig vara samma som jag tycker om så mycket. Och där är jag nu. Man märker att vissa inte vill att man ska "sno deras" namn, förstår ni hur jag menar? Hur tänker ni där?

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Jag skulle inte ta syskonbarns namn, annars väljer man precis det namn man vill.

Anonym sa...

Vi höll våra namnfunderingar hemliga tills barnen var födda. Berättar man får man räkna med att någon annan "tar" namnet. Det får man räkna med ändå, men man slipper gräma sig.

Egentligen är det ju ok att ge sitt barn precis vilket namn som helst, men jag skulle tycka att det var konstigt att ge mina barn namn som någon i nära bekantskapskretsen hette. Men därför har mina barn ganska ovanliga namn också.

Anna-Bell sa...

Alltså, jag vill påpeka att ingen jag känner har detta pojknamn. Ingen av mina kompisars barn, för då skulle det bli konstigt. Det är bara det är vissa bara "OM jag får en dotter ska hon heta det och det" som att man på så sätt garanterar att man då bokat namnet och att ingen annan ska ta det.

maja sa...

Håller med Tudorienne, skulle inte heller ta syskonbarns namn men annars skulle jag ta vilket namn jag ville. Bry dig inte om att dina kompisar "bokat" ett namn, de kan ju självklart ändra sig när/om de får den där pojken/flickan.