onsdag 8 december 2010

Jacka

Jag vet inte varför, för jag känner inte min granntant så vidare värst alls. Men här om dagen när vi sa hej till varann fick hon för sig att hon hade en jacka som jag kunde få. Så igår knackade hon på med en skitful blå jacka från typ 1982. En tunn variant med en logga från Lindex som jag aldrig någonsin har sett. Så sa hon "Här är jackan och det är ju din favoritfärg!" Öh, hur tänkte hon då? Att jag har en blå Everestjacka i dun (som sjunger på sista värsen) eller vad? Så vad ska jag göra nu då? Jag vill absolut inte ha den muggiga jackan på mig men vill ju heller inte verka otacksam. Har heller ingen lust att förvara den i varken en garderob eller i förrådet. Tack för den.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Strunta i att använda den. Du väljer själv vad du vill sätta på dig.

Linha sa...

En liten vit lögn får man ta till ibland och det kan ju också vara helt sant, att dragkedjan gick sönder...

Tre Gringos sa...

Jo, kanske är det så att dragkedjan gick sönder:) Vilket konstigt sätt hon har din granne, hoppas du slipper ta emot mer skit.

Mikaela de Ville sa...

Hahaha vad lustigt! Hon måste ju blandat ihop dig med någon annan!

ylwa sa...

Säg att du provat dem men att den inte satt särskilt bra på dig, och sedan lämnar du tillbaka den (VÄNLIGT men bestämt). Varför ska man tacka och ta emot för saker man inte vill ha? Jag gjorde ofta så förut men har börjat tuffa till mig lite. Om hon inte vill ha den kan hon ju skänka till UFF eller liknande..