måndag 22 augusti 2011

Att läsa

Ibland får jag för mig att folk som vet vem jag är irl läser min blogg. (Ja jag vet att man kan byta adress och lösenordsskydda, men jag vill helst inte det.) Jag hoppas verkligen att jag har fel, men om så skulle vara fallet har jag två råd:

1. Ge fan i att läsa min blogg! Här öser jag ur mig av både det ena och det andra. Det är som en typ av dagbok och jag vill varken att nära eller bekanta ska läsa här.

2. När du sedan har slutat att läsa min blogg, gå aldrig in här igen. Och om du fortfarande vill ha en relation med mig, säg aldrig att du har varit här och läst. Det skulle kännas som att du har snokat i min dagbok och en fungerande relation efter det skulle inte funka för mig.

Dessa (som jag träffar mer eller mindre ofta) får gärna läsa:

Min sambo (även om han skulle bli minst sagt irriterad över vissa inlägg...)

Min kollega och vän M.

Fina vännen G (men hon läser inga bloggar alls och skulle aldrig komma på tanken att läsa min heller.)

Alla fina bloggbrudar.

Och sedan alla andra som jag är anonym för förstås.

Inga kommentarer: