lördag 13 augusti 2011

Föda

Jag pratar om träning med en bekant.

V: Jag tränar ju en del på gym.

Jag: Det måste jag också börja med sen. Jag är rätt otränad, men skyller på att jag födde barn för sju månader sedan.

V: Födde och födde.

Jag: Du menar att jag gjorde ett snitt?

V: Ja precis.

Det heter att föda med snitt och jag tycker att det inte ligger någon prestige i hur man får sitt barn även om det är intressent att jag har fått prova på både en vaginal förlossning och ett planerat snitt. Man borde inte bli ifrågasatt.



4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Vilket pucko!

Anonym sa...

Ja, till saken hör faktiskt att det är precis lika mycket träning som krävs efter ett snitt som efter en förlossning. Det man slipper är eventuella bristningar. Muskulaturen har genom gått en graviditet hur som helst! Och sedan har man återhämtningen av snittet där man om det skulle vara en liknande bukoperation skulle vara sjukskriven i 4-6 veckor. För mig tog det ca 4 veckor innan jag kunde böja mig ner och ta upp något från golvet!
Lisa

Tisalen sa...

nej verkligen inte! Jag har ju åxå prövat bägge och det har sina för och nackdelar. Man snittar inte utan anledning och det är inte bananskal det heller *arg och upprörd av den fåniga och dumma kommentaren*

Kattmamman sa...

Håller med Tudorienne, ett riktigt ärkepucko. Självklart föder man barn oavsett hur det görs.