måndag 4 juni 2007

Hej då Herr Gonal F och tack för allt

Eftersom vi ska flytta denna vecka så har jag städat ur skåpen här hemma. I går var det dax för städskåpet och där med också medicinhyllan. Idag tog jag med en en proppfull påse med gamla mediciner till apoteket och lämnade in. I påsen fanns alvedon, clarityn och tavegyl. Det fanns betapred, kåvepenin och pulmicort. Men där fanns också synarela, progesteron och gonal F. Jag kände på synarelapaketet, tittade på kryssen som jag hade ritat för att veta att jag hade tagit nässprayen i båda näsborrarna. Jag tittade på alla sprutor. Sedan log jag.

Medicinerna i påsen var ett led i processen, en del av vardagen då vi gjorde IVF. Medicinerna i påsen medverkade till att drömmen blev sann. Jag kramade paketet med proggisar i ena handen och kikade ner i påsen.

Hej då Herr Gonal F och tack för allt! Tack Fru Synarela och alla småproggisar! Tack så himla mycket, ni gjorde ert uppdrag mycket väl. Kanske att vi ses igen en dag. Jag kan inte tacka er nog.

Inga kommentarer: