söndag 3 juni 2007

Hänt i helgen...och inte hänt

Har hänt i helgen:

I går var vi på middag hos mamma och hennes man. Helt otroligt vad gott det är med rabarberpaj. Hemmagjord så klart. Senare på kvällen kollade sambon på fotbollsmatchen hemma i soffan med en kompis. Sjukt irriterande för de danska spelarna att målen de gjort inte räknades eftersom det hoppade in en galning på planen. Bra att de avblåste matchen för att påvisa att det inte på något sätt är ok att göra sådana utspel.

Prinsen fick sin sista kåvepenindos (för denna gång). Hoppas att det tar lång tid innan han behöver känna smaken av äcklig medicin igen.

Har upptäckt att det har blivit små små blåsor på ett område på Prinsens hand där han brände sig på det heta kaffet. Stackars. Smörjer med hudkräm eftersom det inte är bra att få kortison i ögon och mun. (Klart Prinsen har händerna i munnen). Annars är det ju kortison som rekommenderas då man har brännt sig.

Vi har faktiskt börjar packa nu och det är ju inte så konstigt eftersom flyttlasset går om mindre än en vecka. Prinsen undrade vad som stod på. Han sa inget på hela fredagkvällen utan hade jämt göra med att hålla koll på allt; flyttkartonger, dammsugaren och roliga saker som dök upp ur gömmorna. Jag är nu uppe i tio loppislådor. Blir besviken om det inte är kö vid mitt bord nästa lördag. Har lejt syrrans barn som ska hjälpa mig att ta betalt och plocka upp saker som ska vara till försäljning.

Ska hända i helgen:

Jag ska på massage om ett par timmar. Ska bli skönt. Hoppas att jag hamnar hos någon bra som kan ta i lite och inte mesar. Jag vill ha hårda tag och rejäl massage på mina ömma axelstrånkar. Det är första gången sedan Prinsen kom som jag åker någonstans utan att han är med. Lär ju hoppa på i mittendörrarna på bussen och ställa mig på en barnvagnsplats.

Hoppas på en god söndagmiddag här hemma. Kanske en dag för tacos? Varför inte runda av kvällen med en hyrd dvd?

Har inte hänt i helgen:

Nej. Jag har inte blivit uppvaktad på Mors dag. Ännu. Inte det trots att jag på torsdagen samma vecka påminde sambon om att det var Mors dag på söndagen. Inte det trots att jag påminde honom på själva Mors dag. Inte det trots att jag frågade rakt ut i veckan "Varför har jag inte blivit firad på Mors dag?" Han pratade om att han jobbar så mycket. Visst men jag hade gladeligen tagit lite massage här hemma på kvällskvisten. Han hade inte behövt inhandla något. Han svamlade något om att det viktiga för mig är ju inte denna dag utan att få vara mamma. Sant. Så klart. Men fira det som fira går. Jag gillar blommor. Ändå mer gillar jag uppskattning. Nix. Inte firad trots att sambon fick frukost på sängen och paket då det var Fars dag. Lite ruttet är det faktiskt tycker jag.

Rapport från helgen avklarad. Klart slut.

1 kommentar:

Anna sa...

Nämen! Inget morsdagsfirande är ju snudd på oförlåtligt. Det handlar inte om saken, det handlar om tanken. Morr!
Jag blev otroligt glad och förvånad då maken kom ihåg det själv! :-)
Nå, ge dig inte, ju längre avstånd till morsdag, desto större present krävs. Ett smycke allraminst...

Kram supermorsa!