lördag 8 september 2007

Jobben. För etthundrafemtioelfte gången...

Så var jag ju på den sista inbokade intervjun igår, på Förskolan T. Även denna tjänst var med de allra minsta barnen. Det kändes bra då vi gick runt och tittade, som att det var en levande verksamhet. Då jag nämnde att jag blivit erbjuden fyra andra jobb blev förskolechefen hetsig och pratade om Förskolan T:s fördelar. Då jag berättade om mitt löneanspråk sa hon direkt "Det är inga problem. Det tycker jag är rimligt". Här finns även andra förmåner och det tar tio minuter att cykla till Förskolan T för mig. På onsdag ska jag träffa arbetslaget.

När jag kom hem ringde jag de andra förskolorna, trots att de på Förskolan T inte rent ut sagt att de vill anställa mig. Men då jag frågade om de intervjuat många sa förskolechefen "Ja en del. Men om jag ska vara ärlig så tror jag att du passar in bäst här". Det är smickrande at höra. Hur som helst så hade två gått hem för dagen då jag ringde och skulle tacka nej till tjänsterna Jag pratade in på telefonsvararna. Sedan ringde jag Förskolan A. Jag hade ju nästan bestämt mig för att ta jobbet på den förskolan. Jag talade om för chefen på Förskolan A att jag tyckte att det verkade vara ett bra ställe men att jag hade bestämt mig för ett annat tackvare närheten. "Så kan det vara. Lycka till!"sa han.

Då jag ringde till Förskolan R undrade chefen om det var av någon speciell anledning jag inte valt dem. Jag pratade även här om närheten och att jag hade varit tvungen att väga för-och nackdelar eftersom jag ju blivit erbjuden flera tjänster. "Synd att du inte valde tidigare!" sa hon syrligt och jag svarade att jag ju varit på den sista intervjun idag och detta var hon medveten om.

Vad det är skillnad på folk och folk! Trots min ärlighet blev hon på Förskolan R sur och tvär. På Förskolan A önskade man mig lycka till. Det tycker jag är att vara ödmjuk.

Inga kommentarer: