fredag 7 september 2007

Jobben

Jag har nu sammanlagt fyra jobb att välja på. I dag har jag den sista inbokade intervjun och i går ringde ytterligare en som ville intervjua. Jag tackade nej med motivationen "Jag tror att jag måste koncentrera mig på dessa som jag har blivit erbjuden för jag är redan förvirrad som jag är". Och det är jag. För jag vill ju hitta ett jobb där jag trivs den här gången. Så klart.

Tre av de fyra jobben jag blivit erbjuden har jag redan beskrivit i korthet. Detta är den fjärde förskolan, Förskolan R: Även detta är på en småbarnsavdelning. Det som talar för detta ställe är att jag kan ta cykeln tio minuter så är jag där. Ett stort plus är också att det ligger en skola i anslutning och där finns det stor chans till lärartjänst när jag vill det sa chefen. Men. Så var jag där, i personalgruppen, och hälsade på. Detta kanske låter taskigt men personalen kändes trist. Jag kanske inte heller är så himla färgstark och poppig alla gånger och jag vet att det är mycket att vara på golvet med små barn, men måste man hasa omkring i mysbyxor på jobbet? Kanske att de är superduper med barnen, men denna slas-has-attityd gör mig nipprig. Det kändes inte som att de var speciellt intresserade av mig. Det var mest intresserade av att ha mig där för att själva bli avlastade kändes det som. De verkade inte vilja veta hur jag tycker om arbeta och vad jag har för visioner.

Idag måste jag välja. Och jag vet inte men jag anar åt vilket håll det lutar. Jag tror att jag ska satsa på Förskolan A (som du tyckte, Kattmamman). Visst det är väldigt små barn, bara ett- och tvååringar. Har aldrig jobbat med så små barn tidigare men nu hoppar jag på det och kör på. Har ingen aning om vad man gör med 15 små barn i en grupp men det ska nog lösa sig. Jag går in med huvudet högt, med en del idéer och med inställningen att detta ska bli kul. Kollegorna verkar bra, chefen med och lönen är helt ok. Med bil tar det 12 minuter (tog tid igår) och det är ju godkänt. Jo det får nog bli Förskolan A. Om de inte visar sig att det är ett kanonställe, dit jag ska idag. Hoppas inte på det. Det skulle röra till sig för mig ytterligare. Jag menar, nu när jag nästan har bestämt mig...

Inga kommentarer: