söndag 9 september 2007

Utmanad av Solkatten! Åtta saker om mig.

Oj hur var det nu med reglerna? Jo man skulle skriva åtta saker om sig själv. Sedan skulle man gå in hos åtta andra bloggare och utmana dem. Jag gör inte det. Vet inte om det finns åtta personer som läser min blogg. Har ingen aning faktiskt. Jag gör så att de som vill får anta utmaningen. Och så skriver jag åtta saker om mig. Kommer här:

- Jag är allergisk mot nötter och skaldjur. Det gör att jag ibland känner mig lite besvärlig. Det är lite tjatigt att hålla på att fråga om innehållet hela tiden. "Är det nötter i brödet?" "Är det pesto i pastasalladen?" Ja tjatigt är det. Men nödvändigt. Jag vill inte få allergichockar och behöva ta adrenalinsprutor.

- Jag har lätt för att bli rörd. Har alltid varit så. Var på dop här om veckan och ville börja grina så fort de drog i gång orgeln men jag höll mig. Så var det fin sång, Det okända folket, och jag började tänka på Prinsen och blev gråtmild igen. Till sist blev dopbarnets gudfar rörd och började gråta framme vid dopfunten och då kunde jag inte hålla mig längre.

- Jag har nån förkärlek för svenska filmer. Sambon förstår inte hur man kan se Adam och Eva för femtielftegången. Jag själv kallar det favorit i repris.

- Jag har alltid tillhört skaran i mitten. Jag började gå när jag var nio månader och jag lärde mig läsa och skriva när jag var fem. Med resten har jag varit så där tråk-mitt-i-mellan. Jag var inte poppistjej i skolan men heller inte ute. Jag hade inte bröst först i klassen men heller inte sist. Jag har medium i kläder och 37 i skor. Ja, ni fattar.

- Jag har inga kusiner. Inte en enda. Det tror jag är rätt ovanligt. Det verkar så. Men mamma har inga syskon och pappas syskon har inga barn. Jag tycker att det verkar kul med kusiner annars.

- Jag kan inte gå i högklackat. Jag ser inte klok ut och håller mig därför till gympaskor som jag älskar, det är mer min stil.

- Jag har en vision om att lära mig spela gitarr. Gick en fempoängare på lärarhögskolan men lärde mig bara ett fåtal ackord. Kunde spela" Var bor du lilla råtta" men det tog väldigt lång tid med ackordbytena som jag nu också glömt. Ska ta tjuren vid hornen en annan gång.

- Jag har jobbat som kallskänka på krogen i en hel del år. Många verkar tro att man som kallskänka bara hackar gurka hela dagarna eller skär kött åt kockarna. Nej gott folk, som kallskänka gör man förätter och desserter.

Det var åtta saker om mig!

Inga kommentarer: