söndag 9 september 2007

Störd sömn

Igår blev det kajko med Prinsens sömn. Och med min också för den delen.

Vi skulle på kalas och jag försökte förbrilt få Prinsen att somna i vagnen som han brukar på eftermiddagen. Efter en lång promenad insåg jag att Prinsen inte alls tänkte sova. Så vi gick på kalas och Prinsen var strålande glad. Han somnade i bilen på väg hem klockan sju. Jag bar över honom i sängen och han somnade om men vaknade vid halv tio. Jättepigg. Klockan tio gick vi och lade oss hela familjen. Då körde Prinsen igång. Han var superpigg och ville leka. Han körde stora racet i sängen, snurrade, skuttade och for. Mellan tio och tolv var vi vakna, han och jag. Sambon gick ner och lade sig i extasängen någongång vid elvasnåret. Detta eftersom han blev tokig på mig, för att jag blev galen på honom.

Så här var det; Jag försökte parera Prinsen i sängen samtidigt som jag ville visa att det var natt och inte tid för lek. Jag pratade inte utan låg på min plats i sängen och kisade för att se Prinsen. Så efter en stund; zzzzzZZZZZ!! snark, snark, SNARK!!! Jag petade sambon i sidan. "Du snarkar! Vänd dig om!" "Jag snarkar inte! Jag är ju vaken" svarade sambon och somnade om. Fortsatte att parera den klarvakna Prinsen och kunde inte undgå snarkningarna som kom tillbaka.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Petade på sambon igen. "Men kom igen för fan. Sluta snarka! Jag blir galen." "Jag är vaken. Man snarkar inte när man är vaken. Lägg av att peta på mig hela tiden!" Och så fortsatte det tills sambon tog kudden under armen och stack ner till nerevåningen. Jag ska rigga upp med videokameran tills inatt. Han ska få bevis. Karln snarkar. Det ska han få höra själv. Jag ska få vatten på min kvarn.

Inga kommentarer: