torsdag 17 januari 2008

Ont i magen

Ja det har jag för jag tänker på dagmamman. Eller inte på henne utan på att Prinsen kommer att lämnas där om dagarna inom en snar framtid. Både jag och sambon kommer att gå ner lite i tid. Vi har bestämt att Prinsen kommer att vara hos henne mellan 8-15 på dagarna. Han kommer att vara där under verksamheten, äta lunch, sova och sedan gå hem efter mellanmålet. Många barn på den förskola jag arbetar på har betydligt längre dagar än så. Men ändå. Ont i magen. Jobbiga tankar. Vad är det som är viktigt här i livet? Jo att vara med Prinsen. Så varför kommer han att vara mer med dagmamman än med mig och sin pappa? Så varför kommer jag att träffa andras barn mer än mitt eget?

4 kommentarer:

tösan sa...

Nu blev ju jag nyfiken... Så du känner till mig från föräldrakanalen... Ge mig ditt nick, så ska jag leta i databanken :-)
Och så fick jag helt plötsligt en till blogg att läsa i!! :-)

Solkatten sa...

Shit vad jobbigt! Jag får ont i magen när jag tänker på att min mysiga tid hemma med lilleman kommer att ta slut. Och då är det ändå många månader kvar tills jag börjar jobba. Har en orealistisk dröm om att plötsligt vinna en massa pengar och kunna stanna hemma så länge jag vill :-)

Kram!

Anna sa...

Men vet du, jag tror att det blir väldigt bra. Det märks på Lilla My att hon behöver mer stimulans och blir gladare än när hon bara är hemma hela dagarna. Faktiskt.

KRAM

Tre Gringos sa...

Åh, vad jobbigt!
Sälj allt, köp en segelbåt och segla jorden runt ett par år. Så tänkte jag för ett halvår sedan men nu känns allt bra. Det kommer att kännas bättre om ett litet, litet tag.