fredag 24 april 2009

Fredagkväll

Fredagkväll och jag sitter inlindad i en fleecefilt, på bordet tre värmeljus. Det gick inget vidare idag när jag försökte sätta ner foten på jobbet. Kollegan är kort och neggig men jag vet att jag har chefen bakom mig. Fortsättning följer. Sambon är ute på krogen med sin bästa kompis och jag har precis lagt Prinsen. Vi var på eftermiddagen på en restaurang med en tjej som har barn hos dagmamman och hennes son. Det var mysigt och sedan hängde de med oss hem. Lek för barnen och fika för oss. Nu sover min prins efter en relativt kort nattning. Förr ville han att vi skulle ligga kvar i hans säng till han somnade men efter ändrade rutiner somnar han nu ensam. Så här sitter jag med ljusen och lyssnar på pappas proggmusik.
Go kväll.

1 kommentar:

Paprika sa...

Fy fanken för tjurskalliga kollegor. Du och jag borde jobba ihop istället! Det vore väl något det, vännen min ;-)