fredag 29 oktober 2010

Hur svårt kan det vara?

Här om dagen var jag på MVC. På väg in dit såg jag en tjej som stod och rökte. Gravid. Hon dök senare upp i väntrummet. Jag ville slå henne. För att hon pissade på storheten i att vara gravid, för att hon sket i respekten för sitt ofödda barn. Jag sa ingenting, jag hade Prinsen med mig och jag vet egentligen inte om det är jag som ska vara polis och tala om. Hon borde redan veta. Nej jag röker inte själv. Nej jag har aldrig gjort det. Men hur svårt kan det vara att sluta röka för sitt barns skull? Hur svårt kan det vara att låta bli att mata sitt barn med sån skit? Jag bara undrar.

2 kommentarer:

Paprika sa...

Det lär ju knappast vara brist på information. Ignorans snarare. Ja, det är svårt att inte bli förbannad.

Paprika sa...

Det lär ju knappast vara brist på information. Ignorans snarare. Ja, det är svårt att inte bli förbannad.