måndag 25 oktober 2010

Middag och handlande

Det blev ingen middag med C och E. På morgonen fick jag ett smssvar på mitt meddelande Det stod något i stil med att "Trist att din karl ratar oss." Så en smajlgubbe. Men ärligt. Vi har känt varandra i 12 år. Ja han kanske bangar. Men det är ingen nyhet liksom. Jag hade i alla fall ont i magen hela dagen. Det var som att jag hade sträckt mig i halva sidan. Jag vaknade varje gång jag vände mig om hela natten. Lommade ner till MVC på morgonen och de sa att barnet verkade må bra och att det nog var något muskulärt. Jag skickade ett sms på eftermiddagen till C, talade om att jag hade ont i magen. Inget svar. Jag ringde en timme senare. Inget svar. Jag skrev ett sms i dag, att "Hoppas att ni hade det trevligt och vi ses en annan dag" (för det skulle tydligen komma andra gäster också) men inget svar. Jag tror att jag lägger ner snart.

Idag var Prinsen och jag i ett köpcenter här i närheten. Vi ilade runt och gjorde en massa grejer som jag bockade av på en lista. Summan av kardemumman blev att jag har inhandlade ett för små vintervantar och att jag glömde ställa P-skivan så att jag fick 350 kronor i böter. Naturligtvis har jag redan dragit till med en liten story och försökt att överklaga boten. Antagligen funkar det inte alls, men försöka duger.

På hemvägen var Prinsen hungrig och jag svängde förbi MC Donalds. Vad gillar ni dessa två altertativ:

1. Ett sexpack nuggets, en hamburgare och en juice. 72 spänn.

2. Ett sexpack nuggets, en hamburgare, en juice, en pommes, äpplen och en bok om Lilla Anna Och Långa farbrorn. 52 spänn.

Öh, gissa vilket alternativ det blev. Ibland är Anna-Bell med på noterna. Vissa andra gånger skulle jag lika gärna kunna ta det jag först beställde och bara "Shit vad dyrt! Mutter, mutter" utan att reflektera närmre.

1 kommentar:

Anonym sa...

LYCKA TILL MED BEBISEN
FINT SOVRUM
NÄSTA ARGENTINA
MICKE STHLM